مشکل صداي دوربين مداربسته
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مشکل صداي دوربين مداربسته
نوشته شده در شنبه 16 ارديبهشت 1402
بازدید : 285
نویسنده : user

یکی از مشکلاتی که اغلب دوربین های مداربسته قدیمی دارد، مشکل صدای دوربین مداربسته یا همان عدم ضبط صدا است. به طوری که دوربین. های قدیمی تنها می توانند تصاویر را ضبط نمایند. حتی کیفیت تصاویر در چنین شرایطی احتمال پایین آمدن را دارند. امروز بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا، دوربین مداربسته نسل جدید با قابلیت های ضبط صدا را تولید می کنند. اما همچنان دو مشکل اساسی و مهم در تولید گسترده و استفاده از این دوربین ها وجود دارد.

_ یکی افزایش هزینه های نصب این دوربین ها خصوصا در مکان هایی که وسعت بسیار زیادی دارند. _ موضوع دیگر مشکلات حقوقی نصب دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا در مکان های مختلف است.

بسیاری از دستگاه های ضبط کننده تصویر (XVR,NVR,DVR) با وجود امکان پذیر نبودن قابلیت ضبط صدا توسط دوربین مداربسته، این بستر را برای شما فراهم کرده‌ اند. پس می توانید در کنار ضبط تصویر، قابلیت ضبط صدا را نیز داشته باشید. تکنولوژی های گوناگونی وجود دارند که اقدام به رفع مشکل صدای دوربین مداربسته کرده اند. هر کدام از دوربین های متناسب با نیاز مصرف کنندگان طراحی و تولید می شوند.

عدم ضبط صدای دوربین مداربسته

هنگام ثبت تصاویر توسط دوربین مداربسته هیچ صدایی وجود ندارد. به نظر شما چرا دوربین مداربته صدا ندارد؟! عدم ضبط صدای دوربین مداربسته ممکن است به خاطر مشکلات زیر باشد که شامل :

. مشکل از تغذیه سیستم امنیتی مداربسته باشد. . در دستگاه امنیتی قدرت صدایی وجود ندارد. . کابل صدا دچار اختلال و یا خراب شده باشد. . دستگاه دچار نقص سخت افزاری شده است.

خراب بودن فن خنک کننده

بر اساس تجربه بخش پشتیبانی و گارانتی سیستم های مداربسته، خراب بودن فن خنک کننده یکی از علل شایع مشکل صدای دوربین مداربسته است. احتمال دارد که در گذر زمان، یکی از پرهای فن شکسته باشد. حتی ممکن است به خاطر جابجایی، دستگاه از حالت بالانس خارج شده باشد. بدین ترتیب با تنظیم مجدد فن و یا تعویض آن مشکل صدای دوربین مداربسته برطرف خواهد شد.

فراموش نکنید که فن وظیفه دارد تا قطعات دستگاه را خنک کند. در نتیجه خراب شدن فن می تواند سبب افزایش بیش از حد دمای قطعات و درنهایت خرابی آنها شود. پس فن دستگاه، یک قطعه مهم و کاربردی به شمار می رود. در صورت خرابی فورا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

عدم تنظیم هارد دیسک

عدم تنظیم هارد دیسک، یکی دیگر از مشکلات سیستم دوربین مداربسته است که سبب شنیده شدن ممتدی بوق می شود. برای رفع مشکل صدای دوربین مداربسته بهتر است ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه بروید. سپس تیک مربوط به گزینه بوق را حذف کنید. در نهایت با کامل کردن این فرایند ساده، صدای دستگاهمان غیر فعال خواهد شد.

ادامه مطالب در خصوص مشکل صدای دوربین مداربسته در وب سایت رادیس.

https://radis-co.com/cctv-camera-sound-problem/






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: